звіт начальника фінансового відділу
ЗВІТ
начальника фінансового відділу
Вознесенської сільської ради
щодо проробленої роботи за 2024 рік
Згідно пункту 36 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу України місцевий фінансовий орган – установа у статусі юридичної особи публічного права, що відповідно до законодавства України здійснює функції з складання прогнозу місцевого бюджету, складання, виконання місцевого бюджету, контролю за витрачанням коштів розпорядниками бюджетних коштів, а також інші функції, пов'язані з управлінням коштами місцевого бюджету.
Фінансовий відділ Вознесенської сільської ради (далі – Відділ) є виконавчим органом Вознесенської сільської ради та створений 12 листопада
2020 року.
Діяльність відділу забезпечується 3- ма штатними одиницями. Відділ в своїй діяльності керується Конституцією України, Бюджетним та Податковим кодексами України, законами України, Указами Президента України, постановами Верховної ради України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства фінансів України, наказами та інструкціями Державної казначейської служби України, рішеннями сільської ради та іншими нормативно-правовими актами держави, області, району, а також Положенням про Фінансовий відділ Вознесенської сільської ради.
Відділ є підзвітним і підконтрольним сільській раді, а з питань здійснення делегованих йому повноважень органів виконавчої влади – також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади та підпорядкований її виконавчому комітету, сільському голові, а також підзвітний та підконтрольний Департаменту фінансів обласної державної адміністрації, Міністерству фінансів України.
Відділ є юридичною особою публічного права, має самостійний баланс, має статус неприбуткової установи, рахунки в територіальному органі Державної казначейської служби України, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
У відповідності до статті 78 Бюджетного кодексу України Відділ організовує складання, виконання місцевого бюджету, здійснює контроль за витрачанням коштів розпорядниками бюджетних коштів, здійснює загальну організацію та управління виконанням місцевого бюджету, координує діяльність учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету, здійснює контроль за дотриманням бюджетного законодавства на кожній стадії бюджетного процесу. За участю органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, у процесі виконання місцевого бюджету за доходами здійснює прогнозування та аналіз доходів бюджету Вознесенської сільської територіальної громади.
За діючими нормами бюджетного законодавства України, підготовлено та подано на схвалення виконавчого комітету ради проект рішення «Про бюджет Вознесенської сільської територіальної громади на 2025 рік» з відповідними додатками та пояснюючою запискою до нього, який, після його схвалення, подано на затвердження сесії сільської ради.
Процесу складання і затвердження сільського бюджету на 2025 рік, передував процес складання бюджетних запитів відповідальними виконавцями бюджетних програм. За умовами бюджетного процесу, з дотриманням норм статті 75 Бюджетного кодексу України та враховуючи особливості складання проектів місцевих бюджетів у період дії воєнного стану в Україні, фінансовим відділом розроблено та доведено до розпорядників коштів сільського бюджету Інструкцію з підготовки бюджетних запитів на 2025 рік та прогнозу на 2026-2027 роки. Для прийняття рішення про включення бюджетних запитів до пропозицій з формування проекту бюджету сільської територіальної громади на 2025 рік, начальником фінансового відділу проведено аналіз бюджетних запитів щодо їх відповідності меті, пріоритетності, а також дієвості та ефективності використання бюджетних коштів.
Основними завданнями відділу є:
- Забезпечення реалізації державної бюджетної політики на території Вознесенської сільської ради;
- Здійснення загальної організації та управління виконанням бюджету громади, координація діяльності учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету;
- Забезпечення ефективності розподілу ресурсів на рівні формування місцевої політики, ефективного і цільового використання бюджетних коштів;
- Розроблення в установленому порядку проєкту бюджету Вознесенської сільської територіальної громади та його прогнозу на середньостроковий період і подання їх на попередній розгляд та схвалення виконавчому комітету ради;
- Складання та виконання в установленому порядку розпису бюджету громади;
- Здійснення внутрішнього контролю та контролю за дотриманням бюджетного законодавства на усіх стадіях бюджетного процесу (в межах компетенції);
- Розроблення пропозицій з удосконалення методів фінансового і бюджетного планування та здійснення витрат.
За напрямком «Доходи місцевого бюджету» проведена наступна робота:
Складено розрахунки до проєкту місцевого бюджету по доходах, введено розроблені показники в програму ІПК «Місцевий бюджет».
Складено помісячний розпис доходів бюджету громади по загальному та спеціальному фондах на 2024 рік.
Підготовлено проєкт доходної частини бюджету громади.
Проводиться постійний контроль та аналіз виконання доходної частини бюджету громади, проводиться порівняльний аналіз в розрізі видів надходжень з відповідним періодом минулого року; щомісячно надається відповідна інформація голові сільської ради, щокварталу публікується затверджнений звіт виконання бюджету громади на сайті
За висновками установ ДПС у межах обов’язків і наданих законодавством повноважень відділ погоджує подання на повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до бюджету Вознесенської сільської територіальної громади. Погоджено 44 податкових електронних висновки та 17 податкових електронних повідомлень через електронний кабінет платника Державної податкової служби України.
Подано через електронний кабінет платника Державної податкової служби України 1 запит фінансового відділу про отримання форми №1 ОПП.
Подано через електронний кабінет платника Державної податкової служби України 22 запита ОМС про отримання інформації в розрізі платників податків, як наслідок отримано:
- 12 Інформацій про суми нарахованих та сплачених податків та/або зборів, суми податкового боргу та надмірно сплачених до місцевих бюджетів податків та/або зборів в розрізі джерел доходів;
- 12 Інформацій про суми нарахованих та сплачених податків та/або зборів, суми податкового боргу та надмірно сплачених до місцевих бюджетів податків та/або зборів в розрізі платників податків – юридичних осіб;
- 9 Інформацій в розрізі платників податків про суми нарахованих та сплачених податків або зборів, суми податкового боргу та надмірно сплачених податків до місцевого бюджету в розрізі джерел доходів;
- 2 Щоквартальні інформації по ККД про суми наданих податкових пільг, включаючи втрати доходів бюджету від їх надання;
- 2 Щоквартальні інформації по платникам про суми наданих податкових пільг, включаючи втрати доходів бюджету від їх надання.
Забезпечений контроль за відповідністю показників місячної (квартальної) звітності показникам, занесеним до системи ІПК «Місцевий бюджет».
Забезпечено своєчасне виконання контрольних документів.
Регулярно проводиться порівняльний аналіз сплати ПДФО та земельних платежів до бюджету громади фізичними особами-підприємцями та юридичними особами.
Щоденно, протягом 2024 року, в процесі виконання бюджету розроблялися та систематизувалися казначейські документи по доходах та видатках бюджету Вознесенської сільської територіальної громади.
За напрямком «Видатки місцевого бюджету» проведена наступна робота:
Підготовлено та доведено до головних розпорядників коштів лімітні довідки та витяги з річного та помісячного розпису бюджету громади на 2024 рік в розрізі 25 кодів програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, що є підставою для формування та затвердження в установленому порядку кошторисів та планів асигнувань розпорядниками.
Фінансовий відділ здійснює фінансування двох головних розпорядників бюджетних коштів: виконавчий комітет Вознесенської сільської ради та Фінансовий відділ Вознесенської сільської ради.
З метою забезпечення безперебійності бюджетного процесу у законодавчо визначені терміни розроблено, складено та затверджено річний та помісячний розпис доходів, видатків загального та спеціального фондів бюджету Вознесенської сільської територіальної громади на 2024 рік.
Після затвердження розпису місцевого бюджету відповідно до Правил складання паспортів бюджетних програм місцевих бюджетів та звітів про їх виконання, проводився прийом та перевірка 25 паспортів бюджетних програм на 2024 рік, поданих головними розпорядниками бюджетних коштів, а саме:
23 паспортів бюджетних програм головних розпорядників бюджетних коштів виконавчого комітету Вознесенської сільської ради;
2 паспорта бюджетних програм фінансового відділу.
Протягом 2024 року головними розпорядниками коштів вносились зміни до паспортів бюджетних програм. Так працівниками Відділу забезпечено перевірка та подання на затвердження 20 паспортів бюджетних програм з урахуванням змін, а саме:
20 паспортів бюджетних програм головного розпорядника бюджетних коштів – виконавчого комітету Вознесенської сільської ради.
Підготовлено та затверджено 234 довідок про зміни до розпису бюджету територіальної громади, а саме: 16 довідок на уточнення плану доходів, 20 довідок уточнення плану джерел фінансування, 198 довідок уточнення плану видатків.
Фінансування бюджету громади відбувалось за рахунок коштів загального фонду бюджету, інших коштів спеціального фонду та вільних залишків коштів бюджету громади.
Що стосується видаткової частини бюджету то за звітний період в
повному обсязі до потреби забезпечено асигнуваннями видатки на оплату
захищених статей видатків та інших поточних видатків.
Щоденно опрацьовувалися та перевірялися звіти щодо залишків бюджетних призначень по розпорядниках коштів, залишки коштів на бюджетних рахунках.
Проводилося фінансування бюджетних установ згідно поданих заявок (пропозицій) про виділення коштів з рахунків місцевого бюджету на рахунки головних розпорядників бюджетних коштів в межах затверджених бюджетних призначень. Щоденно формувалася значна кількість фінансових зобов'язань розпорядниками коштів, по результатах яких працівниками відділу сформовано 407 розпоряджень про виділення коштів з рахунків бюджету Вознесенської сільської територіальної громади, з них 353 по загальному фонду, 31 по спеціальному фонду та 23 перекидка з загального фонду на спеціальний фонд.
При фінансуванні видатків постійно здійснювалась перевірка відповідності наданих пропозицій на фінансування розпису бюджету сільської територіальної громади, кошторисам та встановленим бюджетним призначенням.
Протягом звітного періоду фінансовим відділом в межах своєї компетенції підготовлено нормативно - правових актів: 35 проєктів рішень з питань, що регулюють бюджетний процес, з них винесено на розгляд сесії сільської ради – 20 рішень, які розглянуті на комісії сільської ради з питань бюджету , фінансів, податків, зборів і комунальної власності та приватизації Вознесенської сільської ради та затверджені на сесіях Вознесенської сільської ради, а також 15 проєктів рішень виконавчого комітету.
На підставі офіційних висновків фінансового органу та з врахуванням пропозицій головних розпорядників бюджетних коштів, працівниками підготовлено та винесено на розгляд сесії сільської ради 12 проєктів рішень щодо внесення змін до бюджету Вознесенської сільської територіальної громади на 2024 рік.
Відповідно до ст. 115 Бюджетного кодексу України, рішення Вознесенської сільської ради від 21.12.2023 р №48-19/VІІІ «Про бюджет Вознесенської сільської територіальної громади на 2024 рік» зі змінами, внесеними рішеннями від 08.02.2024року №49-12/VII, від 20.02.2024року № 50-1/VIII, від 21.03.2024 № 51-21/VIII, від 18.04.2024 № 52-14/VIII, від 23.05.2024р.№ 53-16/VIII, від 20.06.2024р.№ 54-2/VIII, від 25.07.2024р. №55-8/VIII, від 22.08.2024 №56-13/VIII, від 19.09.2024 №57-10/VIII, від 24.10.2024 №58-11/VIII, від 21.11.2024 №59-14/VIII, від 10.12.2024 №60-11/VIII, від 19.12.2024 №61-16/VIII , від 26.12.2024 №62-2/ VIII направлені до департаменту фінансів Черкаської ОДА для здійснення контролю за відповідністю бюджетному законодавству. Порушень бюджетного законодавства не встановлено.
Працівниками відділу було забезпечено вчасну підготовку та подання на затвердження річного звіту про виконання місцевого бюджету за 2023 рік на сесії Вознесенської сільської ради.
Працівниками фінансового відділу за допомогою засобів електронного зв'язку забезпечується електронний документообіг, а саме: здійснюється передача та прийняття інформації, електронних документів, ведеться їх впорядкування та електронний облік. Підтримується постійний зв'язок за допомогою електронних засобів з департаментом фінансів Черкаської ОДА, з бюджетними установами, закладами та організаціями.
Відповідно до завдань департаменту фінансів Черкаської
облдержадміністрації вчасно надавались інформації за 2024 рік, а саме : 262 - щоденні, 264 - щомісячні, 21 - квартальні, 1 – піврічні, 2 – річні. Крім того в програмному забезпеченні ІПК «Місцевий бюджет» за 2024 рік надано 32 інформацій щодо бюджетного процесу.
Протягом звітного року у журналі вхідної документації зареєстровано 298 вхідних документів.
Згідно журналу вихідної документації працівниками було розроблено та зареєстровано 273 вихідних листів та інших документів ( в т.ч. готувалися листи, звернення та пропозиції до вищих органів влади та інших установ з різних питань в частині бюджету та фінансів, з питань забезпечення фінансовим ресурсом).
Для забезпечення якісної роботи опрацьовувалися зміни до програмного забезпечення Міністерства фінансів України. Підготовлені та подані в департамент фінансів Черкаської облдержадміністрації зведення звітів по мережі, штатах та контингентах установ, що фінансуються з місцевих бюджетів за 2023 рік за кожним кодом Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів. Підготовлена пояснювальна записка до звіту по мережі, штатах та контингентах установ, що фінансуються з місцевих бюджетів по бюджету Вознесенської сільської територіальної громади. Дані показники є джерелом для підготовки інформаційно-аналітичних даних, здійснення аналізу виконання місцевих бюджетів, тощо.
Постійно надавалась практична допомога головним розпорядникам бюджетних коштів щодо здійснення реєстрації учасників бюджетного процесу на місцевому рівні комп'ютерної програми Міністерства фінансів ІПК «Місцевий бюджет» згідно методичних рекомендацій; допомога та консультації щодо впровадження даної комп'ютерної програми для супроводження на всіх рівнях процесу підготовки та моніторингу виконання бюджету. Так, в ІПК «Місцевий бюджет» забезпечено реєстрація /перереєстрація фінансового органу, інших учасників бюджетного процесу на 2025 рік.
Забезпечено подання інформації, що міститься в бюджетних запитах, поданих головними розпорядниками коштів місцевого бюджету. Бюджетні запити згідно Форми 2025-1, Форми 2025-2, Форми 2025-3 опрацьовані працівниками фінансового відділу:
-
- 50 бюджетних запитів Форми 2025-1, Форми 2025-2 головного розпорядника бюджетних коштів – виконавчий комітет Вознесенської сільської ради;
- 3 бюджетні запити Форми 2025-1, Форми 2025-2, Форми 2025-3 головного розпорядника бюджетних коштів - фінансового відділу Вознесенської сільської ради.
Протягом року були підготовлені та подані до відповідних установ:
- 24 щомісячних, 12 щоквартальних та 2 річних інформацій до органів Казначейства в системі подання електронної звітності АС «Є-Звітність»;
- 1 річний звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації.
На виконання Закону України «Про публічні закупівлі» регулярно оприлюднювали на сайті РгоZоrrо звіти про договори закупівлі, укладені без використання електронної системи закупівель, а саме складено 9 протоколів щодо укладання договорів без застосування електронної системи закупівель , опубліковано 9 звітів про закупівлі, укладені без використання електронної системи закупівель.
Зареєстровано та подано до УДКСУ у Золотоніському районі 138 реєстрів бюджетних фінансових зобов’язань та проведено 138 платіжних інструкцій на проведення поточних видатків Відділу.
Складено 52 меморіальних ордери, 48 картки аналітичного обліку асигнувань, касових видатків, взятих зобов’язань та сформовано головну книгу за 12 місяців 2024 року.
Фінансовим відділом, як юридичною особою, розроблено та затверджено Порядок та інструкцію щодо дотримання головними розпорядниками бюджетних коштів бюджетного процесу, а саме:
- «Про затвердження паспортів бюджетних програм місцевого бюджету», затверджений наказом фінансового відділу від 05.01.2024 року № 1;
- «Про затвердження паспорту бюджетної програми місцевого бюджету із змінами на 2024 рік», затверджений наказом фінансового відділу від 12.01.2024 року № 2;
- «Інструкція з підготовки бюджетних запитів головними розпорядниками коштів Вознесенської сільської територіальної громади на 2025 рік», затверджена наказом фінансового відділу від 02.10.2024 № 4.
Начальник фінансового відділу приймала участь в роботі виконавчого комітету Вознесенської сільської ради, в засіданнях комісії з питань бюджету , фінансів, податків, зборів і комунальної власності та приватизації Вознесенської сільської ради, в апаратних нарадах при сільському голові.
Начальник фінансового відділу приймала участь в роботі депутатських комісій та пленарних засіданнях сесій з питань уточнення бюджету Вознесенської сільської територіальної громади на 2043 рік та формування бюджету Вознесенської сільської територіальної громади на 2025 рік, затвердження звітів про виконання бюджету громади.
Щомісячно опрацьовувались звіти управління Державної казначейської служби України у Золотоніському районі про виконання місцевого бюджету, проводилась підготовка аналізів виконання бюджету Вознесенської сільської територіальної громади по доходах, видатках та кредитуванню в розрізі джерел доходів, програмної класифікації видатків бюджету по загальному та спеціальному фондах, а також пояснювальна записка до аналізу виконання бюджету по видатках та кредитуванню.
Спеціалістами фінансового відділу здійснювався контроль щодо забезпечення дотримання вимог ст.77 Бюджетного кодексу України, а саме що стосується врахування повної потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати, проведення розрахунків за енергоносії та комунальні послуги, забезпечення дотримання суворої фінансово-бюджетної дисципліни; за недопущенням росту дебіторської та кредиторської заборгованості бюджету громади, скороченням неефективних видатків бюджету громади, своєчасністю виплати заробітної плати, оптимізацією витрат по використанню бюджетних коштів.
Постійно проводився контроль за виконанням заходів щодо економного та раціонального використання бюджетних коштів.
Обсяг фінансових ресурсів, отриманий від виконання планових показників доходної частини бюджету сільської територіальної громади, дозволив забезпечити своєчасне фінансування бюджетних установ, реалізацію заходів сільських програм, відповідно до пропозицій головних розпорядників коштів.
Фінансовий відділ спільно з відділом землевпорядкування,будівництва, містобудування, житлово-комунального господарства та цивільного захисту та органами ДПС постійно опрацьовують списки боржників по сплаті податків до бюджету та проводять відповідну роботу щодо роз’яснення та погашення цих боргів.
Працівниками відділу постійно береться участь у вебінарах, онлайн нарадах за різними напрямками, вивчаються законодавчі та нормативні матеріали, постійно надається методична допомога розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів з питань дотримання бюджетного законодавства на всіх стадіях бюджетного процесу.
Начальник відділу Любов ВЕРЕМІЄНКО